آموزش افزار

ساخت وبلاگ


1- سعی کنید در فواصل کوتاه درس بخوانید و در میان آن ها به خود استراحت دهید.شاید یکی از مشکلات شما دانش آموزان عزیز این است که زمان زیادی صرف درس خواندن می کنید ولی به نتیجه مطلوب نمی رسید. دراین جا سعی کردیم با ذکر مواردی شما عزیزان را یاری کنیم.

نکاتی برای دستیابی به نتیجه دلخواه در امتحانات، ارائه روش هایی بسیار ساده در بالا بردن سرعت یادگیری، حفظ کردن و مطالعه.

2- در فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته درس بخوانید.

آمار نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاه تر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید.

از آنجا که مغز انسان به منظور "ساخت پروتئین" و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

3- با خیالی آسوده استراحت کنید.

اگر زمان شما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید: "باید امروز را هم درس می خواندم" و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با استرس سپری کنید. اما همان طور که در بالا اشاره شد، فراموش نکنید که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند. یک روز را به فراغت بگذرانید و احساس بدی از درس نخواندن خود نداشته باشید.

4- وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید.
در زمان هایی که خسته، عصبانی، حواس پرت و شتاب زده هستید درس نخوانید. زمانی که مغز انسان در حالت آرامش است، مانند یک اسفنج اطلاعات را جذب می کند، برعکس زمانی که استرس دارید، تلاش شما برای یادگیری بی فایده است، زیرا در چنین حالتی مغز اطلاعات را دفع می کند. هیچ گاه در زمانی که فکر شما به چیزهای دیگری مشغول است، خود را مجبور به درس خواندن و یادگیری نکنید، این کار چیزی جز اتلاف وقت نیست.

 

5- درس ها را در همان روز مرور کنید.

زمانی که چیز جدیدی یاد می گیرید، سعی کنید در همان روز نکات مهمش را دوره کنید.  دی وی دی آموزشی میشا و کوشا هم کمک کننده هست. با گذشت چند روز، برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. به هر حال یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و یادآوری آسانتر مطالب خواهد بود.

6- مرحله به مرحله پیش بروید.

ممکن است باور نداشته باشید که همیشه از کل به جزء و از بزرگ به کوچک رسیدن ، روش کارایی در امر یادگیری در سنین مختلف است. در زمان درس خواندن ابتدا سعی کنید یک درک کلی از مطلب داشته باشید سپس وارد جزئیات شوید، با این روش امکان موفقیت شما بیشتر می شود.

 

مرور کردن تنها روشی است که برای یادآوری دانستنی های فراموش شده می تواند مفید باشد.

7- محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم کنید.

همیشه فراهم کردن محیط مناسب برای درس خواندن را در اولویت اول قرار دهید. به طور مثال اگر به سکوت احتیاج دارید، تمام سعی تان را برای ایجاد یک مکان دور از سر و صدا برای موفقیت در درس خواندن، به کار بگیرید.

8- میزان خستگی مغزتان را در نظر داشته باشید.
کاملا طبیعی است که گاهی مغز انسان در اثر خستگی، مطالب را فراموش می کند، این امر هرگز بدان معنا نیست که شما آدم کودنی هستید، به جای عصبانی شدن، سعی کنید چنین حالتی را پیش بینی کنید و با آن کنار بیایید.

تصور کنید که مغز شما لایه های اطلاعات را به ترتیب روی هم می چیند، با قرار گرفتن اطلاعات جدید در سطوح بالا، اطلاعات لایه های پایین تر کهنه شده و به آسانی قابل دسترس نخواهند بود، بنابراین به فراخوانی شما دیرتر جواب می دهند، مرور کردن تنها روش جلوگیری از چنین پیشامدی است.

9- با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به عادت تبدیل کنید.

عموماً اگر ساعات مشخصی از روز را برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. بدون تخصیص ساعات مشخصی از روز، ممکن است هیچ گاه وقت درس خواندن پیش نیاید. یک روش مناسب برای این کار یادداشت کردن زمان در دفتر روزانه است، درست مثل این که از پزشک وقت گرفته اید، مثلا در دفتر یادداشت خود بنویسید : " 2 تا 4 بعد از ظهر– درس خواندن "

10- هدف داشته باشید.

یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا آن ها را دست نیافتنی می پندارند. در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان به کلیه اهداف خود دست یافت.

کافی است سعی کنید فرق بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را دریابید، اهداف بلند مدت را مانند یک رویا در ذهن بپرورانید و نگه دارید، در عین حال فعالیت های روزانه زندگی را به اهداف کوتاه مدت اختصاص دهید.

11- ناامیدی دشمن یادگیری است.
افرادی که دائماً خود را به دلیل کندی در یادگیری سرزنش می کنند، حتی اگر پیشرفتی مناسب و قوه یادگیری بالایی داشته باشند، همواره در استرس به سر می برند. در مقابل افرادی که به خود و سرعت یادگیری شان اطمینان دارند، حتی اگر از هوش و استعداد کمتری نسبت به گروه قبل برخوردار باشند، نتیجه کارشان بهتر است، زیرا این افراد انرژی خود را صرف نگرانی و حساسیت های بی مورد نکرده ، آهسته و پیوسته پیش می روند.

منبع: مدرسه اینترنتی تبیان

آموزش افزار...
ما را در سایت آموزش افزار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه amoozeshafzar بازدید : 260 تاريخ : پنجشنبه 28 فروردين 1399 ساعت: 13:57



بسیاری از دانش‌آموزان در سراسر کشور به دبیران خبره و منابع آموزشی معتبر دسترسی ندارند و از اینکه نمی‌توانند آن‌طور که باید بر مباحث درسی تسط پیدا کنند، از روند پیشرفت خود ناراضی هستند و نسبت به نتیجه‌ای که در کنکور کسب خواهند کرد، احساس نگرانی می‌کنند. عده‌ای دیگر با اینکه در فهم مطالب درسی مشکلی ندارند اما در آزمون‌های آزمایشی خود بازدهی لازم را نداشته و نتیجه مطلوبی کسب نمی‌کنند.


یکی از راهکارهای کاربردی برای این دانش‌آموزان به خصوص آنهایی که در مناطق محروم به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها اساسا امکانی برای فراهم ساختن بستری مناسب برای یادگیری با کیفیت بالا ندارند، ویدیوهای آموزشی است. در چنین شرایطی دانش‌آموزان این مناطق برای استفاده از امکانات آموزشی و تدریس اساتید برتر می‌توانند از تکنولوژی در حوزه آموزش کمک گرفته و از انواع فیلم‌های آموزشی بهره ببرند.

ویدیوهای آموزشی دی وی دی آموزشی میشا و کوشا یکی از بهترین انواع ویدیوهای آموزشی است که به شما دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با صرفه‌جویی در زمان خود و بدون نیاز به مراجعه به کلاس‌های کنکور هر آنچه را که نیاز دارید، یاد بگیرید.

 

مزیت درس خواندن با استفاده از فیلم های آموزشی
از مزیت‌های یادگیری با استفاده از ویدیوهای آموزشی ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش سرعت مطالعه و یادگیری

بسیاری از دانش‌آموزان در حین مطالعه دروس خود و درسنامه‌های کتاب‌های کمک آموزشی به مشکلاتی در فهم مطالب دچار می‌شوند که همین موضوع باعث ایجاد وقفه در درس خواندن و کاهش سرعت مطالعاتی آنها می‌شود. علاوه بر این قادر به پاسخگویی تست‌های مبحث مربوطه نخواهند بود و زمان بسیار زیادی را از دست می‌دهند، اما ویدیوهای آموزشی  همچون معلم خصوصی در خانه به شیوه‌ای خلاقانه تمامی نگرانی شما را در رابطه با یادگیری مطالب درسی برطرف می‌کند.

دسترسی داشتن به بهترین شیوه تدریس

 هر نکته‌ای را که نیاز دارید تا رتبه دلخواه خود را در کنکور کسب کنید، به شما ارائه می‌دهند و با برجسته‌سازی نکات مهم مباحث درسی در افزایش روند سرعت پیشرفت شما بسیار موثر خواهند بود و با به‌کارگیری شیوه‌های جذاب در تدریس مطالب، شما را به مباحث درسی علاقه‌مند می‌کنند و مانع از خستگی شما می‌شوند.

دسترسی همه ساعته به معلم خصوصی خود

شما با ویدیوهای آموزشی  در همه ساعات شبانه‌روز دسترسی دارید و هر زمان که می‌خواهید می‌توانید استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید هر جای مبحث درسی را که متوجه نشدید، متوقف کرده و دوباره با تمرکز بیشتر ویدیو را مشاهده کنید و اشکالات درسی خود را برطرف کنید.

منبع: گاج مگ

آموزش افزار...
ما را در سایت آموزش افزار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه amoozeshafzar بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 18 فروردين 1399 ساعت: 20:47


ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی می باشد، که اگر به هر دلیلی با خرابی و مشکل مواجه شود، می تواند زندگی روزمره شما را دچار اختلال کند و مشکلات عدیده ای را برای شما ایجاد کند. از جمله مهم ترین مشکلاتی که خرابی ماشین لباسشویی می تواند برای شما ایجاد کند آن است که شما باید زحمت شستن لباس ها را با دست هایتان به جان بخرید، مشکل مهم دیگری که خرابی ماشین لباسشویی برای شما ایجاد می کند آن است که سختی پیدا کردن یک تعمیر کار ماشین لباسشویی حرفه ای می باشد. اگر ماشین لباسشویی شما با برند بوش خراب شد، شما می توانید با سرویسکاران تماس بگیرید. سرویسکاران نمایندگی تعمیرات محصولات بوش در تهران را بر عهده دارد.

مهم ترین سوالی که در مواجهه با این مشکل به ذهن همه افراد می آید آن است که، چطور  با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی حرفه ای و قابل اعتماد تماس بگیریم؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ سوال خود برسید. البته قبل از اینکه پاسخ این سوال را به شما بدهیم می خواهیم در رابطه با انواع مشکلات و خرابی های ماشین لباسشویی با شما صحبت کنیم.

انواع مشکلات  ماشین لباسشویی
1-      مشکل اول تمیز شسته نشدن لباس ها توسط ماشین لباسشویی و باقی ماندن لکه ها بر روی لباس ها می باشد

2-     مشکل دوم این است که ماشین لباسشویی اصلا روشن نشود

3-     تکان های شدید و غیر قابل کنترل ماشین لباسشویی در هنگام شستشو می تواند، مشکل سوم در خرابی ماشین لباسشویی باشد.

4-     خرابی خشک کن ماشین لباسشویی و خشک نشدن لباس ها توسط لباسشویی می تواند مشکل چهارم در خرابی ماشین لباسشویی باشد.

5-     خراب شدن مانیتور ماشین لباسشویی می تواند مشکل پنجم در خرابی ماشین لباسشویی باشد.

6-     از مشکلات دیگر در خرابی ماشین لباسشویی می توانیم به خروج آب و کف از ماشین لباسشویی اشاره کنیم.

تعمیر لباسشویی بوش
البته مشکلات دیگری هم در زمینه خرابی ماشین لباسشویی وجود دارد،که در این مطلب به آن اشاره نمی کنیم، گاهی اوقات مشکلات و خرابی هایی که برای ماشین لباسشویی به وجود می آید، تا حدی است که شما مجبور به تعویض قطعات ماشین لباسشویی می شوید، در مواقعی که شما نیاز به تعویض قطعات ماشین لباسشویی خود دارید حتما سعی کنید تا با نمایندگی ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید.

منبع: سرویسکاران

آموزش افزار...
ما را در سایت آموزش افزار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه amoozeshafzar بازدید : 194 تاريخ : شنبه 16 فروردين 1399 ساعت: 19:30


در این مطلب قصد داریم بین کلاس کنکور و dvd های آموزشی و همچنین کتاب های کمک درسی مقایسه ای انجام دهیم تا بتوانید هرچه بهتر تصمیم گیری کنید.

مزایای کلاس کنکور

  • رفت و آمد شما به کلاس کنکور و وقتی که در کلاس صرف می کنید میتواند باعث تعهد شما شود که اهمیت بیشتری به درس دهید.
  • ارتباط مستقیم با استاد و پرسش سوال از دیگر مزایای کلاس کنکور است.
  • بعضی معتقدند به دلیل اینکه سال ها در مدرسه به همین شیوه مشغول یادگیری بودید پس نشستن پشت میز و صندلی و ارتباط مستقیم با استاد روش بهتری برا شما است.
  • تعامل مثبت با سایر دانش آموزان می تواند باعث ایجاد فضای رقابتی شود.
  • کوئیز ها و آزمونه هایی که معمولا اساتید از مباحث تدریس شده می گیرند بسیار مفید است.


مزایای دی وی دی های آموزشی

  • قیمت کمتر نسبت به کلاس های خصوصی
  • امکان دسترسی به اساتید کنکوری در بعضی از شهرستان ها و مناطق دورافتاده فراهم نیست
  • رفت و آمد به کلاس کنکور ممکن است برای برخی سخت باشد
  • صرفه جویی در وقت و انرژی که با رفت و آمد به کلاس از دست می دهید
  • انعطاف پذیری در ساعت آموزش

در این مورد میتوانید به کیف اریا مراجعه کنید
مزایای کتاب های کمک درسی و تست
ارزان ترین منابع آموزشی

  • متداول ترین منبع آموزشی و راه رتبه ی برتر کنکور شدن بر خلاف خیلی از تبلیغات کتاب های کمک آموزشی است.
  • تنوع بسیار مناسبی دارند
  • تقریبا تمامی نیاز های داوطلبان در تمامی سطوح را پوشش می دهند.

با برنامه جلو بروید
با توجه به نکات ذکر شده مشاهده می کنید که هر کدام از منابع مزایای خاص خود را دارند اما مهمتر از این مزایا طریقه ی استفاده ی شما از آن است.

هر کدام از منابع را که انتخاب کردید حتما باید طبق برنامه ای منظم پیش بروید.

مثلا اگر dvd آموزشی تهیه کردید و طبق نظر استاد باید 2 الی 3 جلسه در هفته آموزش را تماشا کنید و تمرینات را انجام دهید حتما همین مسیر را طی کنید و کار چند جلسه را در یک جلسه انجام ندهید.

منبع: علیرضا افشار

آموزش افزار...
ما را در سایت آموزش افزار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه amoozeshafzar بازدید : 245 تاريخ : پنجشنبه 14 فروردين 1399 ساعت: 22:22

در این مقاله میخواهیم برای نوروز برنامه ارائه بدهیم.

تفریح تعطیل نیست
برخی از والدین فکر می کنند که فرزندانشان در طول مدت تعطیلات باید بیشتر به درس خواندن بگذرانند و فرصت های تفریحی کمتری را در اختیار آن ها می گذارند. آنها ممکن است فکر کنند که فرزندانشان می توانند در این مدت تعطیلات به جبران نقاط ضعف خود بپردازند. در صورتی که تفریح یکی از پایه ای ترین نیازهای افراد است. اگر این نیاز از دانش آموزان به صورت کامل گرفته شود همانند آن است که آنها را از خوراک و پوشاک، یعنی نیازهای اولیه برای زنده ماندن محروم کرده ایم.


پس بهترین راهکار این است که والدین قبل از فرا رسیدن تعطیلات سال نو، با همکاری خود دانش آموزان به یک برنامه ریزی مناسب بپردازند تا بتوانند از فرصت خود بهترین استفاده را داشته باشند.


از دست دادن فرصت ها
اگر دانش آموزان در تعطیلات به صورت کلی درس خواندن را کنار بگذارند، ممکن است که ضررهای زیادی را متوجه شوند. این ضررها می تواند شامل موارد زیر باشند:

1- دانش آموزانی که به مدت تقریبا 2 هفته درس خواندن را تعطیل کنند، بعد از تمام شدن تعطیلات، ممکن است که بی حوصله شوند و انگیزه ای برای درس خواندن نداشته باشند.

2- این دانش آموزان ممکن است که در درس هایی که ضعیف هستند ضعیف تر و ضعیف تر بشوند زیرا همان مقداری را هم که یاد گرفته بودند در اثر عدم تکرار از یاد می برند.

3- حتی بی اعتماد به نفس هم می شوند زیرا می بینند که نمراتشان از خیلی همکلاسی هایشان کمتر است.

برنامه مفید
بهتر است برای یک برنامه ریزی دقیق و مفید و موثر، والدین و دانش آموزان نکات زیر را در برنامه خود لحاظ کنند.


1- برنامه مطالعاتی خود را از روز 3 فروردین تا 12 فروردین بنویسید.


2- چند روز مانده به شروع تعطیلات تمام کتاب های درسی خود را روی یک میز بگذارید.


3- کتاب های درسی خود را به صورت اولویت بندی از دروس سخت تر تا به دروس راحت تر بچینید.


4- دروس سخت تر دروسی هستند که ممکن است شما در آنها ضعیف تر باشید و یا اینکه مجبور باشید زمان بیشتری را برای یادگیری آنها صرف کنید. برای این دروس میتوانید از سی دی های آموزشی رهپویان استفاده کنید.


5- دروس سخت را در برنامه ی هر روز خود بنویسید. حتما نباید مدت زمان زیادی را هر روز اختصاص به یک درس سخت بدهید. همین که حداقل 15 دقیقه در هر روز هر یک از دروس مشکل خود را بخوانید می تواند موثر واقع شود.


6- می توانید صبح یکی از دروس را بخوانید، ظهر یکی دیگر و عصر یک درس دیگر را. این جمله به این معنا است که حتما نباید تمام درس های خود را در یک روز پشت سر هم مطالعه نمایید.


7- دروسی را که برایتان آسان تر هستند را به صورت یک روز درمیان یا دو روز در میان در برنامه خود بگنجانید.


8- سعی کنید برای درس هایتان ساعت مشخص کنید. به طور مثال نگویید که ریاضی را هر روز ساعت 10 صبح می خوانید. زیرا ممکن است که مهمان سر برسد و شما نتوانید که به برنامه تان برسید. بهتر است مدت زمان مطالعه را مشخص کنید و هر زمان از روز که توانستید مطالعه خود را انجام بدهید.

منبع: بیتوته

آموزش افزار...
ما را در سایت آموزش افزار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه amoozeshafzar بازدید : 243 تاريخ : يکشنبه 10 فروردين 1399 ساعت: 13:04

یکی از ابزارهای کمکی برای آموزش ابتدایی، استفاده از کاربرگمیباشد که به مرور درسی کمک میکند.
۱. طرح سوال از سطح ساده به دشوار
در صورتی که کاربرگ با سوالات سخت و دشوار آغاز شود می‌تواند اعتماد به نفس دانش‌آموز را کاهش دهدو از علاقه او به انجام این پیک آدینه بکاهد. لذا بسیار مهم است که در جهت افزایش دانش‌آموز به یادگیری و حفظ اعتماد به نفس او، ترتیب سوالات از ساده به سخت باشد. همچنین طراحی سوالات کاملا سخت و یا کاملا آسان نیز اشتباه است و در سوالات هر درس می‌بایست انواع سوالات سخت و ساده وجود داشته باشد تا هر دانش‌آموز با هر مقدار یادگیری بتواند به تعدادی از آنها پاسخ درست دهد.

 

۲. طراحی سوالات منطبق با بودجه بندی آموزش و پرورش
سوالات موجود در کاربرگ دبستان هر هفته باید با بودجه‌بندی درسی آموزش و پرورش هماهنگ باشد تا کاربرگ هر هفته از آموزش‌های آن هفته معلم جلوتر یا حتی عقب‌تر نباشد.

 

 

 

۳. امکان جداسازی کاربرگ هر هفته
کاربرگ ابتدایی هر هفته باید قابلیت جا شدن از بقیه کاربرگ‌ها را داشته باشد تا نظم بیشتری را در انجام تکالیف آخر هفته به دانش‌آموز دهد و کاربرگ‌های هفته‌های آینده گم یا پاره نشوند.

 

۴. استفاده از رنگ‌های شاد و زیبا
کاربرگ‌های رنگی و شاد جذابیت بصری بیشتری برای دانش‌آموزان دارد و حل کردن سوالات را به کاری آسان و سرگرم کننده تبدیل می‌کند. رنگ‌های مختلف در کاربرگ باعث می‌شود که چشمان دانش‌آموز دیرتر خسته شود و از خلاقیت خود در حل سوالات کمک بگیرد.

 

 

۵. استفاده از عکس و شکل‌های جذاب
استفاده از عکس‌ها و شکل‌های زیبای غیر تکراری جذابیت کاربرگ دبستان را در بین دانش‌آموزان بیشتر می‌کند. از آنجا که دانش‌آموز به این کاربرگ در تعطیلات آخر هفته پاسخ می‌دهد، کاربرگ می‌بایست از نظر تصویری بسیار شاد و جذاب باشد و متفاوت با تکالیف عادی موجود در طول هفته باشد . این موضوع باعث می‌شود که دانش‌آموز به انجام پیک آدینه در اوقات فراغت و استراحت خود رغبت نشان دهد.

منبع: رایاد

آموزش افزار...
ما را در سایت آموزش افزار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه amoozeshafzar بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 3 فروردين 1399 ساعت: 15:19